Reklamační řád
Reklamační řád
Tento reklamační řád se vztahuje na prodej zboží na internetovém obchodě Centrum-bylin.cz, vedeném Ing. Petrem Bezecným
IČO: 01088190
se sídlem na ulici Pěkná 629/44 64300 Brno
(dále jako „prodávající").
Záruční doba
- Našim zákazníkům poskytujeme standardně záruční dobu 24 měsíců ( doba spotřeby ), která běží od okamžiku převzetí zboží kupujícím.
- Tato záruční doba může být delší/kratší v závislosti na datu spotřeby uvedeném na obalu produktu. Záruční doba pak je omezena datem spotřeby.
- údaj o spotřebě je nejčastěji označen na obalu jako "spotřebujte do/best before" nebo "datum minimální trvalivosti"
- údaj o spotřebě nemusí být označen na obalu v případě, že jeho minimální trvanlivost přesahuje 30 měsíců
- V případě reklamace produktu se záruční doba automaticky prodlužuje o dobu trvání reklamace.
- V případě vyřízení reklamace výměnou zboží za nový kus, pokračuje původní záruční doba.
Kdy reklamovat
- Zákazník má právo reklamovat zboží pokud jej obdrží v rozporu s kupní smlouvou a nebo se v záruční době produktu objeví skutečnosti znemožňující jeho obvyklé používání.
- Zákazník je povinen zboží po jeho převzetí prohlédnout tak, aby zjistil jeho případné vady a poškození. Pokud nějaké nalezne, je povinen je neprodleně nahlásit prodávajícímu.
- V případě, že kupující přebírá zásilku od přepravce či ve výdejním místě zprostředkovatele (ne prodávajícího), je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zásilky a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci či zprostředkovateli
- V případě shledání porušení přepravního obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí nebo poškození zásilky nemusí zákazník zásilku od přepravce převzít. Taková odmítnutá zásilka bude vrácena prodávajícímu, který na jejím základě vyexpeduje na své náklady v nejkratším možném čase náhradní produkty.
Jak oznámit reklamaci
- Zákazníkům doporučujeme nejprve se obrátit telefonicky nebo emailem na naše kontaktní údaje, kde se s Vámi pokusíme najít co nejoptimálnější řešení Vašeho problému.
- Centrum-bylin@email.com
- +420 724325927
- Reklamované zboží lze i rovnou dopravit prodávajícímu jedním z následujících způsobů:
- donést osobně do odběrného místa Centrum-bylin.cz Zahradnická 20 60300 Brno
- zboží odeslat balíkem bez dobírky na adresu Ing. Petr Bezecný Pěkná 44 64300 Brno v takovém případě prosíme o připojení krátkého vyjádření důvodu reklamace
- Pro uplatnění reklamace je nutné přiložit originál nebo kopii pokladní účtenky či reklamačního protokolu či faktury. V krajním případě lze použít pouze číslo objednávky, kdy může doklad vyhledat sám prodávající.
- Pro uplatnění reklamace je nutné, aby na sebe zákazník zanechal kontaktní údaje (jméno, příjmení, telefonní číslo, e-mail, ideálně i číslo účtu pro vrácení kupní ceny v případě uznání reklamace).
- Při předávání reklamace může zákazník uvést požadovanou formu kompenzace (nový produkt, náhradní produkt, vrácení částky). Prodejce se bude snažit tomuto požadavku vyhovět. Není však pro něj zavazující a může se změnit po dohodě se zákazníkem.
Průběh a řešení reklamace
- Prodávající informuje zákazníka o způsobu posouzení reklamace do 3 pracovních dnů od obdržení reklamace a potvrdí převzetí reklamovaného zboží.
- Na posouzení a realizaci reklamace má prodávající 30 dnů.
- O vyřízení reklamace prodávající informuje zákazníka telefonicky či elektronicky na zanechané kontaktní údaje neprodleně od posouzení reklamace.
- Prodávající může reklamované zboží vyměnit. V případě, že to nelze, může zboží poměrně vzhledem k poškození zlevnit či nahradit novým produktem totožného charakteru, za kterou bylo zakoupeno.
- V případě, že prodávající nestihne posoudit reklamaci v zákonné lhůtě 30 dnů, má zákazník právo na nový produkt nebo vrácení částky, za kterou bylo zboží zakoupeno.
- Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má zákazník právo na úhradu účelně vynaložených přepravních nákladů spojených s podáním reklamace v obvyklé výši přepravy za obdobné zásilky.
Zboží nelze reklamovat v těchto případech:
- použité zboží bez zjevné závady nelze vracet z hygienických důvodů;
- zboží s prošlým či omezeným datem spotřeby nebo použitím, pokud tato skutečnost byla známa zákazníkovi již v době nákupu;
- vada vzniklá na věci je způsobena běžným opotřebením;
- vada zboží je způsobena zákazníkem a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, údržbou či mechanickým poškozením;
- vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího.
- pokud si zákazník rozmyslí, že objednané a dodané zboží nechce a to z jakéhokoliv důvodu.
Prodávající nemá žádnou zodpovědnost za škody, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví.
Závěrečná ustanovení
Ve vztahu ke splnění povinnosti dle §14 zákona č. 634/1992 Sb. prodávající informuje kupujícího o možnosti využít pro případné mimosoudní řešení spotřebitelských sporů Českou obchodní inspekci (www.coi.cz), jež je notifikovaným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů vedeným na seznamu Evropské komise.