Úvod » PODLE NÁZVU » Rejstřík českých názvů » Chia » CHIA SEMÍNKA šalvěj hispánská | Centrum bylin


        

CHIA SEMÍNKA šalvěj hispánská | Centrum bylin

Salvia hispanica


4x

 

Číslo produktu: CB-Chia
Množství
Cena bez DPH : 30,43 Kč (1,16 EUR)
Cena s DPH (15 %):
35,00 Kč (1,34 EUR)

do košíku:
  ks  

Kompletní specifikace

Chia semínka Salvia hispanica (Šalvěj hispánská) známá pod názvem Chia, je bylina dorůstající do výšky jednoho metru s bílým nebo fialovým zbarvením květů. Chia je náročná na pěstování a její domovinou je Střední a Jižní Amerika, která ji poskytují ideální klimatické podmínky. Rostlina chia je pěstována pro svoje semínka, jež mají kvalitní výživovou hodnotu.

Chia semínka jsou malé oválky cca 1mm velké s hnědými, šedými, černými a bílými skvrnkami. V dobách Aztéků patřily chia semínka k jedné ze čtyř hlavních potravin. Chia se konzumovala mletá na mouku, lisovaná na olej, ale i samotná jako příměs do různých pokrmů. Vynikající nutriční hodnoty chia semen, byly nezbytným zdrojem živin pro válečníky a jejich skvělou fyzickou kondici, stejně jako pro dlouhé náročné výpravy.

Chia semínka obsahují:

Také dnes jsou chia semínka spojována se sportovci a náročnými fyzickými i psychickými výkonyObsahují totiž velké množstvísacharidů, bílkovin (2x více než v jiných semenech), tuků a to zejména zdravých, kyseliny alfa linoleové a omega-3 mastné kyseliny. Ty tvoří až 60% z celkového obsahu tuku v chia obsažených. Omega-3 mastné kyseliny snižují hladinu cholesterolu v krvi a jsou známé pro své pozitivní účinky na kardiovaskulární systém. Dále chia semínka obsahují množství vlákniny, dvojnásobné množství draslíku než je obsaženo v banánech a pětinásobné množství vápníku než je v mléce, sodík, železo, zinek, fosfor, magnesium, vitamin A, thiamin, riboflavin, niacin, kyselinu listovou, vitamin C, vitamin E, mangan.

Použití:

Nejen pro velké množství proteinů, které napomáhají regeneraci tkání, jsou chia semínka užívána sportovci. Vyhledávané jsou i pro svoje skvělé hydrofilní vlastnosti. Váží na sebe velké množství vody, díky čemuž dokáží zvětšit svůj objem až dvanáctkrát. Navázáním vody na chia semínka vznikne gel (v poměru 1 díl semínek na 9 dílů vody), díky němuž je tělo velmi dobře hydratováno zevnitř a připraveno na náročné sportovní výkony. Díky těmto schopnostem se chia semínkům někdy přezdívá semínka běžců. Schopnost několikanásobně zvětšit svůj objem, lze také využít při různých dietáchObjem a zároveň vysoký podíl vlákniny přináší kýžený pocit sytosti

Denní dávkování: Pro dostatečné využití živin, je doporučené denní dávkování 2 lžíce (25g) denně. Před náročným fyzickým výkonem je možné denní dávku navýšit.

Varování: Chia semínka nejsou vhodná pro lidi s nízkým krevním tlakem (ještě více ho snižují) a lidi užívající léky na ředění krve.

Komentáře

NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Nebyl zatím přidán žádný názor. Přidejte svůj názor nebo dotaz jako první.

ODE2NDkyOW